Maszkot húztak – így indult a Pénzügyi, Ügyrendi és Településfejlesztési Bizottság ülése hétfőn. A közjáték után csaptak a lecsóba egy telekeladással a képviselők. A Szokolyai úti kanyar közelében ésszerűen rendezték a tulajdonviszonyokat az egyik ott lakó javaslatára, amit az előterjesztés “Kismaros belterület 8322/1 helyrajzi számú ingatlan 280 m²-nyi hányadának a lefolytatott telekalakítási eljárás zárásaként adásvétel útján történő értékesítésére” névvel illet, de valójában ezt takarja. 

PARKOLÁS ÚJRA ÉS ÚJRA

A hétvégi parkolási díj bevezetését szorgalmazta a nem helyi lakosok számára Stedra Bence képviselő. Mint mondta az elmúlt hétvégéken száz-százhúsz autót számolt össze, többször is végigjárta a parkolással terhelt körzetet. A javaslata szerint, ha napi ezer forint parkolási díjat szedne az önkormányzat az autósoktól, az kitermelné a parkolóőrök bérét, illetve ezen felül saját bevételt is teremtene az önkormányzatnak. A képviselő jelezte, hogy a közterület-felügyelő minden hétvégén kint van, bírságol is, de Stedra Bence úgy látja, hogy egyedül nem elégséges erre a feladatra egy ember. 

Parragh Gábor képviselő felajánlotta, hogy összefogja a parkolási koncepció megalkotását, a költségek meghatározásától a terület kijelöléséig. Mint mondta az egyik nehézséget az okozza, hogy ha van parkolűsi zóna, akkor a tapasztalatok szerint azon kívülre húzódik a turisták egy része, így jó volna előre átgondolni a lehetséges következményeket. 

Neubauer Rudolf polgármester elmondta, hogy a napokban egyeztetést tartottak a Pest megyei közgyűlés alelnökével az önkormányzatok előtt álló pályázati lehetőségekről, tehát a Verőce és Kismaros közötti parkoló létesítéséről is, itt hamarosan háromoldalú tárgyalások is indulnak. Verőcén vizsgálták a fizetős parkolók kialakításának lehetőségét, de arra jutottak, hogy nem oldaná meg a parkolási gondokat. A nemrég megalakult, Kismarost is magában foglaló klaszterben is aktívan foglalkoznak a fizetős parkolás kialakításával, sőt még a Vitézy Dávid-féle Budapest Fejlesztési Központ is napirenden tartja a kérdést – bár ők az egyébként kiváló vasúti infrastruktúrára terelnék a forgalmat. 

Közben Verőcén (ahol a strand körüli parkolás okoz gondokat) már épül az új turista sétány a Vác felé vezető oldalon, ami vélhetően újabb adag turistát vonz – viszont parkolófejlesztéssel is jár – tette hozzá a polgármester. 

A jövő heti testületi ülésre azonban így is készül előkészítő anyag. Huszák János a településüzemeltetéstől először elmondta, hogy milyen kötelezettségei és lehetőségei vannak jogszabály szerint az önkormányzatnak. Maximálva van az elkérhető összeg, nem kezelhető adóként és csak forgalomterelő intézkedésként lehet alkalmazni és kitáblázva, pontosan ki kell jelölni a területet és szigorú számadású elszámolás vonatkozik a bevételre.

Mint írja a javaslat alapján mintegy 230 autó férne el, a Szokolyai úton pedig meg kell állapodni szabály szerint a Magyar Közúttal, hogy miként oszlik meg a bevétel – azt ugyanis az állam kezeli. Huszák János szerint mindenképpen indokolt munkacsoport létrehozása a részletkérdések kidolgozása miatt. 

Dr. Timer-Bárkányi Beáta jegyző azt tette hozzá, hogy a kormány éppen most dolgozik egy törvénymódosításon, mert a jelenleg hatályos szabályozás nem teszi lehetővé útdíjak szedését, ami szintén probléma. 

Poldauf Gábor képviselő szerint nem Verőcét kell példaként hozni, hanem Nagymarost, hiszen ott szednek parkolási díjat. Szerinte van beruházási költség, de bevétel is, ezért nem kell elodázni a döntést. 

A polgármester szerint a kismarosi helyzet merőben eltérő, egyrészt a tér zártsága, másrészt az elvezethető forgalom szempontjából, de a nagymarosi példát is bemutatják a testületi ülésen. 

Végül döntés született arról, hogy négy fős munkacsoport alakul Stedra Bence, Kondorosi Gergő, Krebsz Botond valamint Parragh Gábor részvételével. A hétfői testületin folytatása következik. 

MI KELL A RÉGI ISKOLÁBÓL?

Az új iskolát építő beruházó azt kérte az önkormányzattól és a Váci Tankerülettől, hogy nyilatkozzanak arról, kell-e valami a kibontott vagyonelemekből. Sajnos azonban nem tudni a részleteket, főleg nem az időkaput, ami rendelkezésre áll. A kivitelezőnek listát kell írni. A képviselők nagy része szerint menteni kell, a testületi ülésen születik végső döntés arról, hogy mit. A testületire elkészült javaslat most az, hogy mentsünk, hétfőn kiderül, hogy mit és hogyan.  

ELADJUK A TRAKTORT

Kóspallag érdeklődik utána, a traktor funkcióit a nemrég beszerzett Avant multifunkciós gép és a hamarosan érkező elektromos jármű látja majd el. 

Módosítással fogadták el a belső ellenőrzési tervet a képviselők a jövő évre, a költségvetési beszámolót a harmadik negyedévre, az előírányzatok módosítását egy ellenszavazattal küldték a képviselő-testület elé. A jövő évi költségvetési koncepció a tavalyi továbbvitele, mert a járványhelyzet miatt akkor nem lehetett jelentős módosításokat végigvinni a testületi munka felfüggesztése miatt. Szintén egy ellenszavazattal kerül a testület elé döntésre. 

Módosítottak egy korábban eldöntött telekeladáson és megalkotásra javasolják a mezei őrszolgálat bevezetéséről szóló rendeletet. A polgármester szerint a mezőőr részben a közterület-felügyelő munkáját segíti majd, részben állami finanszírozással, költséghatékonyan. 

Az újraindított önkéntes tűzoltóegyesület támogatását kérte az egyesület vezetője, Parragh Gábor. Mint mondta az elmúlt két évben levizsgázott a Ford vonulóautó és megkötötték a hármas szintű szerződést Váccal. Maximális pályázati támogatást kapott és 88 vonuláson vettek részt. Negyven órás képzést kapnak az önkéntes tűzoltóink, akiknél most újabb toborzókampány is indult. Kétszázezer forintnyi támogatásra tettek javaslatot a képviselők a testületi ülésre.

Itt a vágatlan teljes anyag:

Lakatos Péter