Az M2 autóúton elkészült a Budapest irányába tartó pályaoldal, így az ideiglenes forgalomterelés kiépítését követően, az újonnan megépült, Budapest irányába tartó bal pályán közlekedhetünk. Az új pályaszakaszon 2×1 sávon haladhatnak majd az autósok 60-80 km/h sebességkorlátozás mellett. Eközben a 2. sz. főúton is elindulnak a munkálatok: tervezetten 2019. április 23-án megkezdte a kivitelező az új körforgalmú csomópont csatlakozó ágainak építését.
Az M2 gyorsforgalmi út 29-37 km szelvényei között nem csak a bal pálya építése fejeződött be, hanem az új sződligeti és a meglévő Vác déli csomópontnál tervezett új hidak illetve a kapcsolódó felújítási munkák is elkészültek. A kivitelező elvégezte a szükséges közmű kiváltási-, vízépítési-, forgalomtechnikai-, valamint környezetvédelmi munkákat is. Az új sződligeti csomópontban megépültek az M2 autóúthoz csatlakozó csomóponti ágak, valamint a Sződ és Sződliget irányába vezető új útszakaszok is, melynek köszönhetően a régi Sződligeti forgalmi csomópont helyett Budapest és Vác irányába történő fel- és lehajtás a továbbiakban ebben a csomópontban bonyolódhat le 40-60 km/h-s sebességkorlátozás mellett.
A Vác irányába tartó pályaoldal átépítése 2019 őszére fejeződhet be.
Az új összekötő út a 2. sz. főút, valamint a kivitelezés alatt álló M2 gyorsforgalmi út új különszintű csomópontja, a Dunakeszi északi csomópont között teremt kapcsolatot. A beruházás itt is következő szakaszába érkezett, így a kivitelező az ideiglenes forgalomterelés kiépítését követően megkezdi a 2 sz. főút átépítési munkálatait Dunakeszi és Göd települések között. A terelés első ütemében 60 km/h-s sebességkorlátozás mellett továbbra is 2×1 sávon haladhat a forgalom a 2 sz. főúton. Ez a forgalmi rend előreláthatóan 2019. május közepéig áll fenn.
Kérjük a közlekedők türelmét, és fokozott figyelmét.
A fejlesztés uniós és hazai forrás felhasználásával az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.
Forrás: vac.hu