Home Nagy hírek Kismarosról Március hatig lehet elmondani, hogy fejlődjön a vasúti közlekedés/csökkenjen a dugó nálunk

Március hatig lehet elmondani, hogy fejlődjön a vasúti közlekedés/csökkenjen a dugó nálunk

Március hatig lehet elmondani, hogy fejlődjön a vasúti közlekedés/csökkenjen a dugó nálunk
Budapesti Vasúti Fejlesztési Stratégia: a szobi vonal az átalakítás után (kép: budapestvasut2040.hu)

A napokban lett nyilvános, miként is gondolja elkölteni a Budapest Fejlesztési Központ az agglomerációban azt az ezermilliárd (ezer évnyi kismarosi költségvetés) forintot, amit a kötöttpályás fejlesztésre szán.

Húsz év alatt kétezermilliárd forintnyi forrás áll rendelkezésre (ez több, mint amennyit az uniós csatlakozás óta öszesen a vasútfejlesztésre fordított Magyarország), ennek fele a fővárosi közlekedésfejlesztésben landol, a másik feléből a többi között a szobi vasútvonalat is reformálják, ahogy a főváros környéki összes fő vasútvonal és az arra ráhordó buszmenetrend is átalakulna. A Volán nemrég szintén a MÁV csoporté lett, így házon belül lehet tervezni.

A tervek szerint itt Kismaroson nem lesz forradalmi változás, bár félóránként jár majd a vonat és Vácról már negyed óránként el lehet majd jutni Budapestre. Dunakeszitől már átlagosan 10 perc lenne a követés.

Budapesti Vasúti Fejlesztési Stratégia: a szobi vonal az átalakítás után (kép: budapestvasut2040.hu)

Az összes fejlesztés együtt a

BUDAPESTI AGGLOMERÁCIÓS VASÚTI STRATÉGIA.

A közlemény azt írja, hogy a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia (BAVS) a fővárost és agglomerációját érintő elővárosi kötöttpályás közlekedésnek, azaz a MÁV elővárosi vasútvonalainak, illetve a HÉV-vonalaknak a fejlesztéséről szóló, átfogó, hosszú távú célokat és az ezek eléréséhez szükséges fejlesztéseket meghatározó dokumentum, amely új alapokra helyezi a vasút és a HÉV-ek szerepét Budapest és térsége életében. A Stratégia azt a célt tűzi ki, hogy 2040-ig tartó, átfogó és egymásra épülő, komplex beruházások megvalósítása révén, összességében 80%-kal növelje az elővárosi vasútvonalakon utazók számát és ezzel csökkentse a Budapestre terhelődő autóforgalom környezeti, egészségügyi és gazdasági terheit.

A Stratégia részletes intézkedési tervet, vonalankénti fejlesztési terveket tartalmaz. A Stratégia dokumentumai megismerhetők a www.budapestvasut2040.hu oldalon.
A Stratégia most megkezdődő társadalmi egyeztetése megelőzi a Kormány döntését, így a dokumentum elfogadása előtt a beérkező vélemények beépítésére még van lehetőség, a Stratégia szövegéhez tett észrevételeket és javaslatokat a budapestvasut2040@bfk.hu e-mail címre várja a Budapest Fejlesztési Központ 2021. március 6-ig.

Az oldalon nem csak a Stratégia véleményezésére nyílik lehetőség, hanem a most induló, tervezett fejlesztésekhez is lehet javaslatokat fűzni egy részletes kérdőív segítségével. Az itt megadott javaslatokat az egyes állomások és vasútvonalak tervezése során veszi figyelembe majd a BFK. A kérdőív a https://budapestvasut2040.hu/kozos-tervezes/ oldalról érhető el.

Arra bíztatunk mindenkit, mondja el véleményét, és vegyen részt a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia és a most induló fejlesztések alakításában! – zárul a közlemény.

Lakatos Péter