Hétfőn nyitottak az iskolák. Végül csak az alsósoknak folytatódott a jelenléti oktatás, előbb a középiskolai nyitást tolta május 10-re a kormány az eredeti tervekhez képest, azután pedig a felsősöknek is meghosszabbították az online oktatást.

A kismarosi iskolába április 19-én az alsósok kétharmada tért vissza – közölte a Kikiáltó kérdésére a Vilcsek Gyula Általános Iskola Igazgatója. Nyúli Edina azt írta, hogy a tantermi oktatás alóli felmentést lehet kérni, ha valaki a járványhelyzetre tekintettel, egészségügyi okokból nem akarja iskolába engedni a gyerekét. A lehetőséggel az alsó tagozat egyharmada élt, így hétfőn közel 90 gyermeket hoztak iskolába.

Hozzátette, hogy továbbra is nagyon figyelnek a járványügyi szabályok betartására.  Az iskolába belépve kötelező a testhőmérséklet mérés és a kézfertőtlenítés, a közösségi tereken a maszk használat. A Vilcsek Gyula Alapítvány még ősszel vásárolt 2 falra szerelhető, érintés nélküli testhőmérséklet mérő és fertőtlenítő állomást, amiket a főbejáratnál felszereltek, nemrég pedig kaptak három véroxigén-szint mérőt. Az igazgatónő ezúton is megköszönte az alapítvány támogatását, gondoskodását.

Azt is írja, hogy úgy szervezték az iskolai életet hogy ne keveredjenek a különböző osztályokba tanuló gyerekek, se az ebédlőben, se az udvaron, se a tanórákon. Ezt most meg is tudják tenni, elegendő pedagógus és pedagógiai asszisztens dolgozik, van elég hely is. Mint fogalmazott, a 90 gyerek belakta az egész iskolát, a felsősök részét is.

Köszönjük szépen a szülők együttműködését, segítségét. Reméljük a járványügyi helyzet úgy alakul, hogy egyre többen küldik a gyermeküket iskolába, már nagyon hiányoznak nekünk – tette hozzá.

A Vilcsekben március 8. óta tantermen kívüli digitális oktatásban tanulhattak a gyerekek. Erre a idén is a Google Classroomot használták, ez a rendszer már bevált, ismerték a gyerekek, szülők, pedagógusok is a megbízható működését. A digitális oktatás alatt a közismereti tantárgyakból valós idejű, online órákat tartottak a pedagógusok. Ez a tavalyi feladatküldős rendszernél hatékonyabb és a szülőket, gyerekeket sem terhelte annyira.

Az igazgatónő arról is írt, hogy a digitális oktatás alatt az iskola nem volt zárva, voltak ügyeletben alsós tanulók, átvehették és elvihették az ebédet is, akik igényelték. Az épületet kitakarították és fertőtlenítették az egész iskolát, illetve a titkárság, vezetőség is dolgozott, intézték a felmerülő ügyeket.

Lakatos Péter